Danas je u online formatu održan follow-up sastanak povodom ranije održanog HERE seminara pod nazivom „Digitalna nastava i učenje”, koji je organizovan 13.-14. juna 2024. godine na inicijativu crnogorskog Tima stručnjaka za reformu visokog obrazovanja (Montenegrin Higher Education Reform Experts), u saradnji sa mrežom SPHERE (koju čine OBREAL global (koordinator) i Evropska mreža univerziteta (European University Association – EUA) i Nacionalnom Erasmus+ kancelarijom u Crnoj Gori. Gostujući predavač u okviru ovog seminara bio je g. Antoine Rauzy, Program Manager for Digital Education at France’s National Research Agency.
Cilj ove follow-up aktivnosti je da se akademska zajednica upozna sa zaključcima seminara i pripreme konkretne preporuke za dalji rad, kako bi ishodi i rezultati navedenog HERE seminara bili održivi. Na sastanku su učestvovali relevantni predstavnici akademske zajednice, kao i članovi HERE tima.
Nakon uvodnog obraćanja gđe Vanje Drljević, direktorke Nacionalne Erasmus+ kancelarije u Crnoj Gori, koja je prisutnima objasnila značaj organizovanja ovakve vrste aktivnosti koja koja ima za cilj da omogući održivost rezultata i ishoda HERE seminara, učesnicima se obratila prof. Dijana Vučković sa Univerziteta Crne Gore, član HERE tima, koja je dala uvod u priču o pedagoškim i pravnim osnovama za online nastavu i učenje. Prof. Jovana Marojević i prof. Milica Jelić sa Univerziteta Crne Gore, kao polaznice kursa za kreiranje Massive Open Online Courses, govorile su o značaju MOOC-a na Univerzitetu Crne Gore, različitim segmentima online nastave i različitim pristupima vještačkoj inteligenciji, kao i izazovima u pedagoškom smislu sa kojima se susrećemo prilikom upotrebe vještačke inteligencije. Na sastanku je takođe govorio i Bogdan Malavrazić, student Univerziteta Donja Gorica, koji se fokusirao na značaj vještačke inteligencije, pristup Univerziteta Donja Gorica ovoj oblasti, prednosti i mane vještačke inteligencije u uopštenom smislu, značaj očuvanja akademskog integriteta u svijetlu vještačke inteligencije, ali i mane u našem zakonodavstvu po pitanju nepostojanja regulative koja se odnosi na ovu oblast. Naročito je istaknut značaj razvoja kritičkog mišljenja kod mladih, ne samo kod studenata, već od najranije dobi svakog pojedinca.
Zaključeno je da je potrebno da se šira akademska zajednica uključi u ovu temu, jer je ovo zaista tema savremenog doba, kojoj se moramo prilagoditi u svim oblastima, jer bez pune posvećenosti nećemo biti u stanju da ispratimo savremene trendove u nastavi i učenju na globalnom nivou, s obzirom da ćemo se u budućnosti sve više oslanjati na ovakav vid učenja i nastave, ali naravno, kroz etički pristup i razvoj kritičkog mišljenja.